Tuesday, 13 September 2016

10 Sebab patut pilih Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum semua... hari ni saya nak share pasal SR Vita C Shaklee.
Memang banyak pil vitamin C di pasaran. Ada yang 500mg, ada yang 1000 mg...
Ada juga sumber Vitamin C  dalam bentuk suntikan.


Saya pilih Sustained Release Vita C  Shaklee.... 

KENAPA? 

Utamanya.... Shaklee telah mereka Vitamin C yang dipaternkan.... melepaskan 100 mg setiap 1 jam kepada tubuh badan. Ini sangat istimewa.

10 lagi sebab saya pilih Vitamin C  Shaklee adalah :-

1. Ada Bioflavonoid


2. Kandungan Vitamin C dalam 1 Tablet  bersamaan 7.5 biji buah oren



3. Direka khas dengan pelepasan berkala




4.Setiap jam, badan menerima 100 mg Vitamin C. Seolah-olah kita makan 1 biji oren


5. 1 tablet SR Vita C, ada 500 mg Vitamin C



6.   2 Tablet Vitamin C, bantu kekalkan keperluan harian vitamin C.



7.  SR Vita C  ada 120 mg bioflavoniod dalam setiap tabletnya



8.  Bioflavonoid meningkatkan keberkesanan Vitamin C


9. 1 botol SR Vita C  ada 180 biji... sehari makan sebiji, boleh makan untuk 6 bulan tau...


10. Vitamin C  ini diekstrak dari jagung. Jadinya pesakit gastrik takde masalah nak ambil.




Anda jadilah bijak dalam memilih Vitamin C... jangan hanya murah pada harga nya tapi keberkesanannya juga diambil kira.
Kalau kita makan yang 1000 mg sekalipun, tapi badan hanya mampu serap 100mg sahaja, amatlah rugi berbelanja lebih.

nanti saya update lagi 1 post pasal testimoni pengguna Vitamin C  Shaklee yer....


Sekiranya ingin dapatkan SR Vita C ini, boleh hubungi :-

Cheq Su - 0135260075
SID bertauliah anda.

Sunday, 28 August 2016

Himpunan Testimoni ESP

Ramai yang sudah tahu ESP Shaklee diperbuat dari soya NON GMO.

Ramai yang meminati susu soya ini sebab #shakleeeffect nya sangat ohsem...

saya kompilasikan testimoni dari ESP










Apa korang tunggu lagi....
Rembat ESP barang sebotol dua...

Wassup saya segera

Sunday, 21 August 2016

Promosi Ogos 2016 - Ostematrix, bukan sekadar pil KALSIUM

Bulan MERDEKA, OGOS 2016..

Hebat bulan ni promosi Ostematrix!!! Pil Kalsium istimewa yang mengandungi KALSIUM, MAGNESIUM, VITAMIN D dan zat-zat mineral lain yang amat membandu menjadikan ia satu sumber kalsium paling mantap.


Promosi hebat pada bulan ini

BELI 2 Botol ,  5 % diskaun diber
BELI 6 Botol, dapat 1 botol lagi PERCUMA

Berbaloi kalau  beli 1 set ni.... kongsi seisi keluarga..

Kalau dah berkenan bleh cari CheqSu yer.

Wassup 0135260075

Tuesday, 8 March 2016

Bulan MAC - promosi ESP

Sekejap jer masa berlalu... dah menjengah bulan MAC.

Apa yang Shaklee tawarkan bulan ni? ESP merbeles..

ESP bukan sahaja untuk cantik... tapi banyak manfaat untuk pelbagai golongan usia..
Rugi kalau tak merasai ESP ni...

Nak cuba? Carilah saya..

Monday, 22 February 2016

Bagaimana Nak Berbelanja kurang dari RM10 sehari?



Rasa makin lama makin GAWAT...

RM10 korang rasa cukup tak untuk berbelanja SEHARI?
Sekarang ni kalau bawak RM50 ke pasar pun, banyak mana je boleh dibeli kan?



Apa cara nak bagi jimat belanja ek?
RM10 untuk 1 hari...

 Bagi yang bekerja, mesti ada nak sarapan pagi la... nak kunyap2 la... kadang2 boleh cecah dekat RM20 per...
Sarapan -->  Nasi Lemak + Telur Mata + Teh tarik = RM5
Makan tenghari ----> Nasi + Ayam + Sayur + Sirap = RM7
Minum petang ---> Kuih 3 ketui + Teh tarik = RM3

Ha.... dah over budget kan... itu belum merangkap untu malam lagi tu... untuk perut2 yang kat rumah lagi tu....


Apa kekdahnye? mai2 kongsi idea... camner nak bantu den jimat?

1. Mental kena kuat... tahan dugaan MAKAN... hahahaha
2. Bawa bekal dari rumah..... rajin ke pun? kih kih
3. Makan budget .... Sarapan merangkap makan tengahari... Ok gak tu.. 
4. Minum air kosong sudah... tak payah nak bersirap, teh tarik bagai.... sekali sakala ok kot..

lagi... lagi...



Monday, 4 January 2016

Tabung Simpanan - Azam 2016

Assalamualaikum selamat sejahtera semua...

Azam tahun baru 2016.... ada tak yang berazam nak menabung?
Pada tahun ini saya berazam untuk menabung RM2000...

"Sikit jer? Senang je tu nak capai...."



Itu kata orang.. bagi saya PAYAH.... sebab itu saya nak cuba dengan amaun yang kecil.

Kaedahnya bagaimana?

Simpan 1 bulan sekali?
Simpan 1 minggu sekali?
atau
Setiap hari?


Mari buat perkiraan.... RM2000
========================

1 tahun = 12 bulan.
===============

RM2000 / 12 bulan = RM167 sebulan.

Ok rasa beban tak nak keluarkan RM167 sekaligus?


1 tahun = 52 minggu
=================

RM2000 / 52 minggu = RM39

Boleh kot.. jimat2 sikit...


1 tahun = 365 hari
===============

RM2000 / 365 hari  = RM5.50 sehari..

So? agak2 banyak ni simpan boleh? 

 ##########################################################################

Apa pun kaedah yang anda guna, cuba-cubalah menyimpan. Bukan untuk orang lain, tapi untuk kesenangan kita dah keluarga jugak. 

5 Sebab Kanak-Kanak Perlu Makanan Tambahan

Adakah anda kanak-kanak di zaman 80-an?

Ya, saya lahir di zaman itu... Saya ni lasak sikit orang nya.... mungkin persekitaran mempengaruhi..
Saya tinggal di persekitaran kampung... anak PENEROKA FELDA...
Parit... longkang... paya... memang kawasan permainan paling best... mencari ikan pelaga... huiiiisss...Tak kira lelaki perempuan.. sama naik katanya...

Cuba anda lihat zaman sekarang... banyak tak perbezaan cara hidup dan aktiviti kanak-kanak...
Zaman sekarang lebih banyak ke arah moden... gajet... betul kan?
Adakah cara dan gaya hidup sekarang mempengaruhi kesihatan anak-anak?
Pendapat saya, YA.... Alasannya?

1. Aktiviti harian - kurang aktiviti yang melibatkan kecergasan. Lebih banyak santai bermain Video Game dan Gajet
2. Pemakanan - Lebih gemarkan makanan segera seperti makanan ringan, Ayam Goreng, Pizza
3. Pencemaran - Pencemaran alam semakin bertambah parah sekarang ni... Asap kilang, pencemaran air, asap kenderaan, toksin..


Disebab kan faktor-faktor ini, kanak-kanak digalakkan untuk diberi makanan tambahan bagi meningkatkan imun badan.

==============================
5 Sebab Kanak-kanak Perlukan Supplement
==============================

1. Pemakanan yang tidak Seimbang

Anak-anak kadang kala suka memilih makanan. Tak suka sayur, tak suka ikan... kadang kala nasi + kicap sahaja. Manakan datang nya zat dan vitamin? Faktor ini boleh menyebabkan pertumbuhan terbantut.

2. Hidang makanan segera

Ibu ayah bekerja... nak mudah bagi makanan segera pada anak. Ayam goreng, pizza, burger... mudahkan.. anak pun suka... sedap betul tak? Makanan sebegini kadangkala mengandungi garam yang tinggi, lemak tinggi, penambah perisa, pewarna tambahan..

3. Gaya hidup anak

Zaman dulu ibu ayah tak berasa bimbang nak bebaskan anak bermain diluar rumah. Zaman sekarang pantang keluar pintu rumah, banyak bahaya yang datang. Tambah pulak kes penculikan. Lebih sanggup beri anak bermain gajet dan menonton TV dalam rumah. Disebabkan itu kanak-kanak kurang aktif dan kebanyakan nya menjadi OBESITI kerana aktiviti pembakaran kalori kurang.

4. Pencemaran Alam

Persekitaran kita sekarang ni semakin tak sihat. Asap, debu, gas beracun dan pencemaran air semakin berleluasa. Ini boleh mengakibatkan sistem imun badan semakin merosot.

5. Kebersihan dan khasiat buah-buahan dan sayur-sayuran terjejas.

Buah-buahan dan sayuran yang sekrang ni berada dipasaran dikuatiri mengandungi bahan kimia dan baja yang merbahaya. Kita boleh lihat sayuran menghijau cantik tanpa kesan ulat.. Buah besar dan manis. Berkemungkinan diletak baja untuk tumbesaran. Kita yang amalkan juga boleh mendapat kesan bahan kimia tersebut.


Faktor-faktor ini lah yang harus kita pandang untuk memastikan kesihatan anak kita terjamin. Supplement bantu bekalkan nutrisi yang tidak mencukupi dan bantu tingkatkan sistem imun badan mereka.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@