Wednesday, 15 May 2013

Set Vitamin Shaklee Untuk Menambah Berat Badan

Zaman sekarang ni ramai yang mengimpikan bentuk badan yang menarik. Ramai yang nak kurus tak kira lelaki atau perempuan. Memang banyak produk-produk pelansingan dijual Di Malaysia ni. Tapi ada tak produk untuk penambahan berat badan? Ramai jugak yang berbadan kurus nak tambah berat badan.



Banyak produk terjual di Malaysia untuk menambah berat badan... tapi semuanya selamat ker? berkesan ker?
Ha.. apa kata anda cuba produk Shaklee ni. Ia dijamin selamat dan halal.
Untuk set menambah berat badan ni, supplement yang disarankan adalah :-

1. Meal Shakes
2. Vita-Lea
3. B- Complex
  

Meal Shakes 



Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia dihasilkan untuk semua golongan - bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau yang selalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh khasiat, Meal Shakes merupakan pilihan paling bijak.
Manfaat utama :-
1. Nutrisi yang lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh badan . Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak
2. membantu tumbesaran
3. Anti Oksida
4. Mengembalikan seri wajah 
5. Lazat - minuman yang lazat untuk dinikmati bersama fuktosa semulajadi. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. 




Vita-Lea     

Vita-lea metrupakan mutivitamin dan multimineral yang pertama dicipta di dunia. Tablet vita-lea disaluti dengan serbuk nutrisi- spirulina. Ia merupakan tablet multi-vitamin paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung  di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.
Manfaat utamanya :-
1.Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental.
2. Pelengkap nutrisi
3. keupayaan sistem produktif
4. Metabolisme
5. Elemen penting pada sel tubuh
6. Melindungi organ.


B- Complex



B- Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-kompleks untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
Manfaat utama :- 
1. menukarkan makanan kepada tenaga.
2. melawan tekanan- memastikan kesihatan fungs saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
3. membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
4. rambut beruban dan gugur
5. baik untuk mata
6. mencegah anemia
7. meredakan senggugut

Jadual Pengambilan yang di sarankan

Pagi (Sarapan) :
Makan pagi (terserah, nasi goreng or nasi lemak or ape2.janji mesti ada daging/ayam/telur/ikan)
Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu Mealshake)
Mkn B Complex (1bji).Vitalea 1bji (dgn plain water bukan dgn susu)
Brunch :
Makan roti, Minum susu 1 gelas
lunch:
Makan siang-nasi plus lauk ayam/ikan/daging..
Tea time :
Makan roti, Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu mealshake)
Makan Malam:
(sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur..nasi +lauk..sikit2 pun takpe..takyah byk2.janji mkn).
Mkn vitalea 1 biji lagi
10 minit sebelum tidur :
Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas

RULES
exercise sehari 10 minit paling kurang..drink lots of water - of course


Untuk sebarang pertanyaan boleh SMS saya 0134331835 suriati atau lawat FB saya https://www.facebook.com/SIDSuria

InsyaAllah saya akan bantu anda...


10 comments:

  1. ya, maaf lambat replay. Harga untuk set ini RM256.25.
    Set ini cukup untuk penggunaan 2-3 bulan.

    ReplyDelete
  2. harga di atas hanya di semenanjung je atau sama di sabah dan sarawak
    klo di semenanjung harga dia berlainan ke setiap negeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga di sabah dan sarawak pun sama. Cuma kos penghantaran yang berbeza.
      Di semenanjung pun sama harga.

      Delete
  3. sekarang harga masih sama ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga terkini +6% GST... untuk maklumat lanjut boleh wassup saya.. Sue 0135260075.
      Terima kasih sudi melawat blog saya

      Delete

  4. Untuk menambah berat badan, kita juga memerlukan strategi yang betul. Sebelum melakukan sebarang usaha, kita harus mengenalpasti corak diet kita, menganggar kandungan kalori di dalam setiap menu yang kita ambil setiap hari dan akhir sekali merancang menu diet yang baru. Untuk tujuan ini, kita digalakkan untuk memiliki sebuah diari untuk mencatat diet yang kita ambil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas pandangan tuan. Diet yang betul penting sama ada nak tambah berat atau nak kurangkan berat. Supplement membantu topup kan keperluan zat dan vitamin yang diperlukan oleh badan.

      Delete
  5. perlu makan ketiga- tiga sekali ? kalau hnya mkn b complex tk bleh kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk kesan optimum better ambik 3 produk ini...
      Setiap 1 ada fungsinya. Terutama Vitalea Complex tu... multivitamin yang bantu lengkapkan nutrisi untuk badan.

      Delete