Wednesday, 28 August 2013

Kalori Makanan seharian.. Jom kira-kira

KURUS...
Semua individu inginkan bentuk badan yang menarik. Kadang kala ada yang mengambil supplement @ produk pelansingan. Ada juga individu yang lansing tanpa pengambilan sebarang produk pelansingan. Bagaimana tu?
Pernahkah anda mengira kalori makanan yang di ambil setiap hari? Pengambilan kalori makanan yang banyak tanpa ada aktiviti yang membakar semula kalori tersebut mengakibatkan berat badan semakin naik. 
Disini saya nak share sedikit maklumat mengenai kandungan kalori bagi beberapa jenis makanan yang kita makan setiap hari.
























Bagaimana pula nak membakar kalori-kalori yang sudah kita ambil setiap hari?
 Tidak semestinya kita perlu bersenam seperti joging, bersukan, bersenam di gym atau berbasikal. Kalori juga boleh dibakar dengan melakukan kerja-kerja rumah, naik turun tangga pejabat, berjalan kaki ke parking kereta. 
DAN ada pernyataan dari Kevinzahri.com


" Bagi anda yang memilih untuk tidak bersenam atau yang mencari cara untuk membakar lebih kalori, di bawah ini terdapat beberapa cara mudah untuk menambah pengeluaran kalori anda.
Tip tingkatkan metabolism ini diambil daripada eBook Panduan Kurangkan 5kg Dalam 5 Minggu.
  1. Naik tangga setiap larian tangga boleh membakar sebanyak 5 kalori. Walaupun hanya 5 kalori, lebih baik daripada tiada langsung.
  2. Letakkan kenderaan anda jauh memaksa anda lebih berjalan. Pada dasarnya, berjalan di mana sahaja dan pada bila masa yang boleh.
  3. Makan dengan lebih kerap. Dengan makan lebih kerap, sememangnya amalan yang patut dilakukan, badan anda akan selalu mencerna makanan dan menjadi lebih aktif.
  4. Makan makanan pedas. Ini memanaskan badan anda, menyebabkan ia membakar kalori lebih banyak lagi.
  5. Hubungan kelamin (seks) adalah senaman yang baik dan dapat membakar banyak kalori.
  6. Sexercise? Tahukah anda bahawa 30min hubungan kelamin (seks) dapat bakar 100 kalori atau lebih?
  7. Ketawa. Boleh mengurangkan stres dan juga membakar kalori.
  8. Kopi dan suplemen metabolisme lain dapat menolong menambahkan pengeluaran kalori.
  9. Bermain dengan anak-anak anda. Bukan sahaja dapat merapatkan hubungan keluarga tetapi senaman yang bagus juga.
  10. Jalan-jalan di pusat membeli belah juga bagus. Lebih anda berjalan, lebih banyak kalori dibakar.
  11. Melakukan kerja rumah. Cuci rumah, basuh baju dan lain-lain kerja rumah adalah salah satu cara bersenam juga."

Supplement atau produk pelansingan yang berada di pasaran membantu anda mempercepatkan proses penurunan berat. Sekiranya anda mengambil produk pelansingan tetapi tidak mengamalkan diet yang sihat, ia tidak akan membantu anda KURUS. 

Saya ingin mengesyorkan beberapa produk Shaklee yang boleh membantu anda menyingkirkan lemak dan membantu pembakaran kalori, menyah toksin dan lemak dari badan dan membina otot untuk mendapatkan bentuk badan yang menarik.

1. Alfalfa - menyingkirkan sisa buangan dan toksin dalam badan
2. Lecithin - memecahkan lemak dan membakar lemak untuk diangkut keluar oleh Alfalfa
2. ESP @ cinch - membina otot tubuh agar tidak gelebeh dan menarik.



WE SHARE, WE CARE

Suriati / Azraie 889338
0134331835

Sumber :-
http://kevinzahri.com/blog
www.mod.gov.my

No comments:

Post a Comment