Monday, 12 August 2013

Kenapa saya pilih Shaklee?

Saya seorang wanita, isteri dan ibu yang mementingkan keluarga. Dulu saya sangat teruja untuk KURUS!!!.

Kebetulan pula saya dapat mengeluarkn KWSP sepenuhnya (kerja kerajaan dan dah dapat taraf berpencen.. so KWSP dah boleh keluarkan.. kaya sekejap..), saya pun mencari produk-produk nak bagi kurus ni la... Terus iklan diri untuk kurus kt FB sendiri.. huhu.. Ada la kawan-kawan suggest macam-macam produk. Termasuk la Noraini Ahmad (kawan satu unit masa keja kilang elektronik dulu.. hehehe kami ni minah kilang dulu-dulu) tawarkan produk Shaklee ni.. Masa mula-mula dulu tanya dia, cepat tak berat turun? Dia cakap turun secara perlahan-lahan... huh masa tu berlagak sangat nak turun cepat terus tolak pelawaan Ani (sombong la sebab duit banyak kan.. huh mengada-ngada )

Mula-mula saya ambil A***a L***d... excited la nak kurus dengan cepat konon.. tapi tak berjaya jugak.. bukan salah AL tu tau.. salah diri sendiri sebab tak pantang.. Pantang? Yela... bantai makan nasi macam biasa jugak.. mana nak turun.. huh kecewa...

Kemudian ada yang buat tawaran Her*****e pulak.. Maklumla waktu tu kan tengah banyak duit... Mula-mula beli satu set... ha dapat la harga ahli diskaun 25%.. stok untuk sebulan.. ada coaching lagi.. turun la jugak 3 kilo masa tu... Harga Her*****e ni paham-paham je la kan.. tapi produknya memang la diakui memberi kesan yang baik. Pastu teruja nak jana income plak.. Kalau nak jana income kena dapat taraf Supervisor iaitu 50% baru boleh dapat bonus.. nak ke tahap tu kena ada pembelian puluh-puluh ribu dalam tempoh setahun. Hussshhh.. mana nak mencari banyak tu.. maka mula kan dengan step pembelian RM2500 untuk 35% .
Yer.. memang mencapai tahap tu... boleh la jual sikit2 pada kawan-kawan...

Makin lama makin susut duit simpanan... hurmmm... macam mana nak beli lagi ni.. duit gaji pun tak cukup nak tanggung keluarga... jadi nya saya TAMAT disitu... give up..

Dikala itu saya masih lagi teruja untuk kurus.. maklumlah berat badan 85kg.. encik Suami saya hanya 50kg jer..huhu... jauh beza tuh.. 
Kemudian baru la teringat pada Ani Ahmad (leader saya sekarang ni la.. segan silu contact dia tanya pasal set kurus Shaklee... ani pun bagi keterangan... mula-mula pasal nak kurus.. pastu skit2 pasal jana pendapatan. Dari cerita Ani ni, tak la mahal sangat produk Shaklee ni.. hmmm. tak pe la cuba la dulu.. kalau tak menjadi pun tak pe la.. tak la rugi sangat kan.. (pemikiran masa tu). Ani pun ajak la masuk ahli.. Boleh dapat murah lagi katanya. Lagipun boleh dapat duit jugak. DUIT$$$$$$
Ha.. masa tu memang dah jadi mata duitan dah $$$$$ ... bukan per memikirkan keperluan untuk keluarga tu terlalu banyak... 
Masuk ahli je dulu.. beli barang belum lagi.. pastu sibuk dengan urusan SPR.. 2 bulan meninggalkan kerja-kerja Shaklee ni... masa tu dalam fikiran hanya pikir DUIT$$$ DUIT$$$... promote barang pun tak de sape pun nak order. Aishhh camner nih. Dengan tak malunya tanya pada Ani.. 

" Macam mana nak promote ni? Tak de idea la nak tarik perhatian orang.." 
"Kak, kita kena cuba dulu produk ni dan rasa perubahan pada kita, baru la boleh cerita pengalaman kita dengan hati yang tulus.." Ani Ahmad bersuara.





OH gitu rupanya... Disebabkan Branch Shaklee ni ada di Ipoh, mudah la pembelian barang.. Zaasss.. rembat Alfalfa dam Lecithin... sebab 2 produk ni murah.. hehehe... dan target pun untuk kurus... Alhamdulillah 2 minggu je cuba dah rasa perubahan.. Siap tanya ngan suami lagi.. Ada perubahan tak abang? Suami tak terkata apa... ssshhhhhuuuuuu... hehehe.. 

Kemudian promote la sikit kat kawan-kawan.. ramai yang search internet pasal Shaklee ni.. Alhamdulillah. Ramai yang order. Pastu dari situ la tanya kawan-kawan apa yang diorang rasa selepas guna produk ni. Semua bagi respon yang baik..
Dari situ bermula la episod saya bersama Shaklee.. slow-slow cari maklumat produk, slow-slow buat blog, slow-slow promote kat FB... 

Masa mula-mula saya aktif dengan Shaklee ni, income saya hanya RM11++ itu pun disebabkan rezeki datang bergolek, kebetulan ke Shaklee dan ada seorang akak ni nak beli set Berpantang tapi dia belum ahli.
Akak ni main tangkap muat je la, sape yang masuk ke Shaklee tu terus dia nak minta masuk ahli.. Syukur sangat rezeki dari Allah masa tu. Disebabkan teruja dapat income tu (walaupun ciput..) teruskan promote kat FB.. alhamdulillah bulan kedua dapat la RM80 ( 200++UV) . Wah lagi la seronok. Lagi banyak la promote.. tambah plak bulan Ramadhan ni, keberkatan Allah berikan lebih banyak.. Dapat naik lagi UV (600++UV).. (yang ini belum masuk bonus lagi.. hehehe...) 
Kekadang terfikir mana datang kekuatan untuk semua ni? Ya.. keyakinan pada diri, yakin pada Kuasa Allah, setiap usaha yang dilakukan pasti ada hasil yang MANIS.. Itulah kuasa CINTA Yang Maha Esa. 

Anda bagaimana? Tak mahu lakukan perubahan untuk diri dan keluarga? Saya akui, saya TAMAK kemewahan. Saya sentiasa nak pastikan setiap ahli keluarga saya dapat apa yang mereka kehendaki. Baik anak, suami, mak & abah, adik beradik. Semua ini menjadi ilham untuk saya mencapai target saya. Mesti ada petunjuk atau tanda aras tahap mana kita mahu. 

Tak perlu berfikir panjang untuk berjaya bersama saya. Tak perlu berfikir "AKU BOLEH KE?" "YAKIN KE BOLEH BUAT SEMUA NI?" Setiap orang ada kelebihan sendiri. Everyone can do... Berfikiran positif untuk setiap perkara. Itu kunci kejayaan. 

Sekiranya anda ingin menjana endapatn bersama KELUARGA BESAR JUTAWAN kami, hubungi saya SID Suriati 0134331835. Bimbingan ke arah kejayaan akan diberikan secara online dan juga offline... Zaman sekarang ni boleh sahaja berhubung dengan macam-macam cara. Terpulang pada diri sendiri untuk pilih mana yang terbaik bagi diri.

Renung-renungkan... 


 

~ SAYANG SEMUA~
Suriati /Azraie 889338
0134331835


No comments:

Post a Comment