Wednesday, 21 August 2013

Syukur padaMu, temukan aku dengan Shaklee

Saya ni ibu kepada  seorang anak yang sudah berusia 5 tahun. Naluri seorang ibu pasti mahukan anak lagi kan? Tapi  saya hadapi masalah kesuburan. Hormon badan tidak stabil. period pun kekadang ada kekadang takde. Pernah sekali saya tidak datang period selama 8 bulan. Alternatif nya, ambil ubat hormon dari hospital. Ada side effect pulak, setiap kali ambil, pasti sakit kepala... kalau tak ambil, period tak datang. Aishh.. last2 stop terus... lepas berenti makan ubat hormon tu, period pun stop jugak la... 6 bulan pulak tak datang. Ke klinik lagi ambil ubat hormon... dah malas nak ulang alik klinik lah... dah tak peduli la nak datang period ke tak.. feedup..
Kemudian join Shaklee.. niat sebenarnya nak kurus.. sebab masa tu terlalu excited nak kurus. Mula amalkan lecithin dan alfalfa sebab murah... Ahamdulillah dapat turun berat... dan dalam masa yang sama dah dapat la bonus sikit-sikit, itu yang berani beli GLA pulak.. nak cuba la kot-kot berhasil datang period.. Sambil amalkan GLA ni, doa pun tak putus-putus agar dikurniakan lagi cahaya mata.. 
Selepas amalkan GLA bersama beberapa lagi vitamin lain, akhirnya period datang. Ya Allah, rasa gembira tidak terkira. Pelik ek.. period datang pun suka bukan main. Ye lah kan, bagi wanita biasa, period ni kira seksaan bila sengugut datang.Tapi bagi saya itu nikmat kerana seolah2 diri saya lengkap sebagai seorang wanita. Dan saya lebih berkeyakinan untuk berpeluang mengandung lagi... Sape la tak excited nak dapat anak.. Sekarang ni saya akan teruskan amal GLA sehingga saya dikurniakan anak.




No comments:

Post a Comment