Friday, 11 September 2015

Apa itu MLM,ape sebenarnya MLM? Shaklee pun MLM jugak

MLM... bukan singkatan utk 'malam' yer..

MULTI LEVEL MARKETING..
Ramai yang gerun kan? sebab takut ditindas...



Saya nak share pengalaman saya... 
Memang diakui pernah terjebak dengan MLM ni... dan sekarang pun masih menjebakkan diri... 
TAPI.. berbeza sangat antara MLM yang dulu dan MLM yang saya ikuti sekarang ni...


PENGALAMAN MENGAJAR ERTI...

Dulu, agak susah.... baru mula berkerja... cukup makan jer..
Ada la rakan sekolah dulu... baca status saya kt FB nak cari income tambahan...
Laju jer dia calling... sanggup datang rumah dari jauuuhhhhh... bawa kereta besar!!!

Saya segan jugak sebab masa tu rumah sewa, perabut takde duk atas tikar jer... DAN lampu ruang tamu ROSAK... harapkan lampu bilik tengah jer.. huhuiii suram betul.
Dia bercerita panjang la pasal MLM yang dia nak suggest tu...
" Eh, cari 2 orang jer.... nanti ko rekruit yang tu cari 2 orang bawah nya... pastu anak2 tu cari lagi... " Senang je tu... ha???

"Takpe mula beli 2 jer dulu ni... RM4K jer... ok je tu 2... dulu paling minimum pun kena beli 5 tau... Haa???

"Takpe.. ko baru kerja kan.. belum pernah buat loan kan..." haaaa????

Entah macam mana la saya boleh TERJEBAK... Loan la jugak!!! sebab teruja bila first bonus yang dapat tu RM600++... tapi lepas tu??? HUTANG kena bayor ler.. 

Rakan saya tu? Takpe lah... rezeki dia.. InshaAllah, doakan dia berjaya. 

======================================================================

Ciri-ciri MLM yang berjaya

1. Memiliki produk yang dijual

2. Upline mahu bantu downline berjaya

3. Memiliki sistem yang adil bagi semua ahlinya

4. Harga produk yang relevan

5. Memiliki support sistem yang baik 

sumber : https://www.maxmanroe.com/apa-ciri-ciri-bisnis-mlm-yang-baik-dan-sehat.html

#‎shaklee‬ ‪#‎kttshaklee‬ ‪#‎kelabbloggerjutawan‬
========================================================================
OK back to NOW..
Terjebak lagi... MLM Shaklee...

TAPI... yang ini saya takde beli barang RM 4K... cuma RM100 utk saya makan je pun...
TAPI... saya tak boleh nak buat LOAN untuk jadi ahli sebab bank TAK LULUS kan pinjaman RM65 tu...
TAPI... Bonus yang saya dapat tu usaha saya sendiri... takde pun tindas2 downline...
TAPI... Shaklee tak adil tau.... dia bagi saya lebih dari apa yang saya laburkan dalam Shaklee...

TAPI... Upline saya kata, nak jadi berjaya, USAHA lar.... Bukan makan atas angin usaha anak-anak downline... USAHA la bimbing diorang... USAHA... USAHA...

SAYA TAKDE BAWA KERETA BESAR 
SAYA TAK SURUH BUAT LOAN
SAYA TAK SURUH BELI BARANG BANYAK-BANYAK SIMPAN BAWAH KATIL UNTUK DAPAT BONUS

Apa yang saya suruh?
Bantu orang lain untuk tingkatkan kesihatan
Bantu orang lain untuk naikkan taraf hidup...


NAK HARGA MURAH PRODUK SHAKLEE, jadilah ahli...
Sebab perbezaan harganya hampir 25% tau....

"Ala ramai je SID jual harga ahli..." Memang betul kot... TAPI korang lagi banyak rugi....
Tak dapat MINUM AIR SAMBIL MENYELAM....


Macam mana?
Nak tahu bagaimana? Carilah saya...

SID SURIA / AZRAIE 889338
Wassup 0135260075






2 comments:

  1. Yeaahhh! Masa ani p ipoh hari tu pn x bawak keta besar nak ajak masuk shaklee kan? Kan kan? Haha 😝

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun.... sampai nak tumpang pun tak boleh....
      dah rupe tin sardin dalam tu... kih kih....

      KERETA BESAR bukan bermakna ANDA TELAH BERJAYA.... opppsss jangan marah yer rakan-rakan lain...

      Delete