Monday, 4 January 2016

Tabung Simpanan - Azam 2016

Assalamualaikum selamat sejahtera semua...

Azam tahun baru 2016.... ada tak yang berazam nak menabung?
Pada tahun ini saya berazam untuk menabung RM2000...

"Sikit jer? Senang je tu nak capai...."



Itu kata orang.. bagi saya PAYAH.... sebab itu saya nak cuba dengan amaun yang kecil.

Kaedahnya bagaimana?

Simpan 1 bulan sekali?
Simpan 1 minggu sekali?
atau
Setiap hari?


Mari buat perkiraan.... RM2000
========================

1 tahun = 12 bulan.
===============

RM2000 / 12 bulan = RM167 sebulan.

Ok rasa beban tak nak keluarkan RM167 sekaligus?


1 tahun = 52 minggu
=================

RM2000 / 52 minggu = RM39

Boleh kot.. jimat2 sikit...


1 tahun = 365 hari
===============

RM2000 / 365 hari  = RM5.50 sehari..

So? agak2 banyak ni simpan boleh? 

 ##########################################################################

Apa pun kaedah yang anda guna, cuba-cubalah menyimpan. Bukan untuk orang lain, tapi untuk kesenangan kita dah keluarga jugak. 

No comments:

Post a Comment