Monday, 22 February 2016

Bagaimana Nak Berbelanja kurang dari RM10 sehari?



Rasa makin lama makin GAWAT...

RM10 korang rasa cukup tak untuk berbelanja SEHARI?
Sekarang ni kalau bawak RM50 ke pasar pun, banyak mana je boleh dibeli kan?



Apa cara nak bagi jimat belanja ek?
RM10 untuk 1 hari...

 Bagi yang bekerja, mesti ada nak sarapan pagi la... nak kunyap2 la... kadang2 boleh cecah dekat RM20 per...
Sarapan -->  Nasi Lemak + Telur Mata + Teh tarik = RM5
Makan tenghari ----> Nasi + Ayam + Sayur + Sirap = RM7
Minum petang ---> Kuih 3 ketui + Teh tarik = RM3

Ha.... dah over budget kan... itu belum merangkap untu malam lagi tu... untuk perut2 yang kat rumah lagi tu....


Apa kekdahnye? mai2 kongsi idea... camner nak bantu den jimat?

1. Mental kena kuat... tahan dugaan MAKAN... hahahaha
2. Bawa bekal dari rumah..... rajin ke pun? kih kih
3. Makan budget .... Sarapan merangkap makan tengahari... Ok gak tu.. 
4. Minum air kosong sudah... tak payah nak bersirap, teh tarik bagai.... sekali sakala ok kot..

lagi... lagi...